20 Jun
20Jun

ובכן זהו מאמר רביעי בסדרה של מאמרים שאני כותב על התהליך שלי

זה הראשון כשהייתי צעיר והתחלתי

זה השני שהייתי צעיר והמשכתי

זה השלישי שהייתי צעיר והתחלתי קצת להפעיל את הראש

ולפניכם הרביעי שאני עדיין צעיר, אבל לקחתי המלצה מהמנטור שלי אלי שביט שהציע להפסיק לנסות להגדיל הכנסה או להכפיל אותה, אלא להכפיל פי 10!

תודה מנטור, בזכותך התחיל התהליך.

באמת בהתחלה לא היה לי מושג מה לעשות, אבל הבנתי את הדבר החשוב ביותר שאלי כתב בפוסט שלו בפייס (שמישהו ישים בתגובות?), והוא שאם אני ממשיך כמו שאני עובד כרגע אני יכול מקסימום להגיע לפי 2 בכפול מאמץ (המציאות יותר דומה לפי 1.5 בפי 3 מאמץ)

אז הפסקתי (והתחלתי להרויח פחות, נכון מאוד!), ונתתי לעצמי יותר זמן לחשוב.

התחלתי לשמוע הרבה מאוד 2 מנטורים ברמה בינלאומית, שאני מאוד מעריך יותר ויותר מיום ליום וממליץ לכולם, דן פניה (Dan Pena) ורוברט קיוסאקי (Robert Kyosaki). 

מעבר לנקודה של לעבוד קשה שדן פניה מאוד עוזר בנושא, להלן 2 הלקחים העיסקיים העיקריים שלהם:

דן פניה - גדילה גיאומטרית, כלומר פי 10, פי 100, פי מיליון, לא יכולה לבוא ע"י אתה, אלא רק ע"י רכישה של עסקים אחרים עובדים וגדולים. ויש לו ספר ושיטה והכל בחינם בדיוק איך לעשות את זה, ומעבר לכך שזה מאוד מאוד קשה, זה רחוק מלהיות מסובך, וכל מי שמוכן להזיע והמון מוזמן למצא את הספר, יש אותו ביוטיוב, באתר שלו, בפייס ועוד.

אבל העקרון - במקום לטחון להשיג לקוחות, קנה אותם.

במקום לטחון לגדל אט אט את העסק, באותה מהירות שהגעת מ0 ל20000 שח, תגיע מ20 אלף ל20 מיליון.

כי לאנשים לא חסר כשרונות, לאנשים חסר הנהגה/מנהיג.


רוברט קיוסאקי - עצמאי, בעל עסק של אחד או שניים, או 10 שתלויים באחד או שניים, זה לא עסק. זה אדם אחד שעובד מאוד קשה וזה לא טוב.

עסק אמיתי, יזם אמיתי, זה אדם שמשתמש באנשים אחרים כדי לבנות מערכת.


תוך כדי עשינו מיזם כמה חברים מתוך המועדון הזהב של אלי שביט, בשם קלבאין (דחוף כולם להכנס ולרכוש, זה קורסים דיגיטלים + קהילה דיגיטלית, כל מה שמורה/מנטור/מרצה צריך כדי להגדיל הכנסות מהר) 

וזה היה לקח ולימוד הטוב ביותר. עשינו בתהליך היזמי את כל הטעויות. קנינו מערכת טובה מאוד, והחלטנו לשפץ, ו"השלכנו" את זה על אחד מאיתנו, שנרדם. 

עבר למישהו שני, שלמרות שהוא תכנת מעולה הסתבך עם קוד חדש.

נתנו לאחד לנהל את העסק, כאשר היה מעט מאוד הכנסה שהלכה מילא לשיווק, והוא התעייף.

בקיצור אחרי שנה כולם היו עייפים גמורים, הכיסים ריקים, והמיזם בוהה בפח.

אז תפסתי יוזמה, עוררתי קצת את כולם, ניהלתי קצת את כולם, ושמתי עוד הרבה כסף, ועשיתי עוד כמה טעויות כמו להעביר את המוצר שרת שעשה צרות צרורות. וזה השתלם.

ממש לא מזמן מכתיבת מאמר זה סיימנו את השיפוצים ועברנו לשיווק ומכירות, ואט אט מתחילים בעדינות לזרום פנימה עוד לקוחות, וכמובן שיש עוד כל מיני עיכובים.

אבל המשפט הנכון הוא 

When you succeed you earn, when you fail you learn

ואכן למדתי המון

למדתי עלות אמיתית של הקמת פרוייקט

למדתי מה זה להנהיג אנשים

למדתי מה זה באמת פינישים של פרוייקט אמיתי

למדתי עלויות, השקעה

למדתי מה זה להשיג לקוחות למוצר

היה שווה


אז בזכות דן פניה התחלתי לעבוד יותר קשה, יותר בראבק, ועם מטרות משמעותיות יותר גדולות


בזכות רוברט לקחתי עובדים, וזה הכריח אותי ללכת להשיג להם עבודה

ובאמת בשיא היינו 7 אנשים, וכעת אני נח על 3 (כולל אני), ולמדתי לרוץ כל היום לפגישות, ועידות, כנסים, ולדבר עם כל הלקוחות שלי שוב, ולהשיג עוד המון עבודה.

וזה באמת גרם לי להרויח פי 10. כי בעצם במקום למכור שעה שלי ב350 לשעה, אני מוכר שעה של מישהו אחר, לפעמים ב150, לפעמים ב250. ואני מרויח אולי חצי על הראש שלו? לפעמים יותר לפעמים פחות, ולפעמים יש מי שמקבל הרבה פחות אבל אתה לא יכול לגבות עליו שעה לשעה, אלא 4-5-6 שעות שלו זה שעה שאתה גובה כסף, ולפעמים זה גלובלי וכו.

הנקודה שבתקופת השיא הגענו לפי 10.

ובאמת אם החלום שלי היה לעשות חברת פרוייקטים זו הדרך

אגב מי שכן החלום שלו חברת פרוייקטים משם הלאה, ממה שדיברתי עם מנהלי חברות פרוייקטים, זה מנהלת מכירות טובה, שיודעת להביא BIG BOYS אמיתיים, 100-200 עובדים ומעלה שבאמת מזרימים עבודה.

וכמובן לתת עוד שירותים כמו IT וסייבר וכו, וזה אפשר עם שת"פ עם כל חברת IT. עיצוב יותר קל, שיהיה 2-3 מעצבות טובות באנשי הקשר.


אבל זה לא החלום שלי.


אז עברתי לעולמות אחרים, אמנם החברה מתפקדת מאוד יפה ויש מלא עבודה, ויש OP (OTHER PEOPLE) שעושים את זה, אבל אני רוצה ללכת למקומות אחרים


הראשון אני רוצה להרים עוד את קלבאין , הדבר הזה צריך להתחיל לתת לי הכנסה פאסיבית. לא שאני יודע איך, אבל הגיע הזמן ללמוד קצת שיווק ולחפש מנטורים ובעלי קורסים.


השני אני בתהליך כרגע להכנס למיזם אחר עם אחי, זה אומר עבודה עם אחי, שזה כיף, ובנתיים לפחות מצאנו מנטור יזם מאוד ותיק, רמה מאוד גבוהה, עבר והנפיק כמה וכמה סטארטאפים, וזה זכות עליונה ללמוד ממנו. אני מקווה פה הן להצלחה משמעותית והן ללימוד משמעותי.


השלישי אני מאוד רוצה להגיע ליום שאני יודע להזרים כסף OPM - OTHER PEOPLE MONEY ולהתחיל חברה של גגות סולריים.


הרביעי אני לומד סקיפרים, רוצה לגמור עם זה ולמצא משהו ש"ידרוש" ממני להיות הרבה יותר בים.


נשתמע!!



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.