07 Dec
07Dec

מאמר זה הוא המשך הסאגה של 2 מאמרים קודמים, זה הראשון על תחילת דרכי, וזה השני על המשך דרכי, וכעת אני כותב את השלישי על המשך המשך דרכי :)


במאמר הזה אדבר על כמה נושאים, ואשתדל להיות מסודר, ולכן אתחיל מהסוף.


"טוב שם טוב משמן טוב"

כך אמרו חז"ל, ולאחר שהמשכתי לקיים את נושא האמון ביני לבין לקוחותי, תודה רבה השם יש לי כמה לקוחות נאמנים שממשיכים לבחור בי פרוייקט אחר פרוייקט.

אני מאוד מתאמץ תמיד להקשיב עד הסוף, לקבל את כל ההערות והטענות, ותמיד להתנצל, גם אם אין לזה שום קשר אלי.

לקוח שמתפייס והופך להיות חבר, עובדים, ולקוח שלא, לא עובדים, אבל הכל בטוב לבב, וגם הדחיה היא בסגנון של "אני לא חושב שיש לי את הכלים לעזור לך".

אבל מצד שני בגישה כזו, של תמיד לקחת 200% אחריות, ותמיד לדאוג ללקוח גם אם מפסידים קצת כסף, גם אם נותנים כמה שעות בחינם, גם אם זה בשעות לא שעות, זה בונה מערכת יחסים מלאה באמון, שמביאה עוד פרוייקטים, ובתמחור יותר גבוה, עם הזמן (והכל בגבול הטעם הטוב)

ואני אחרי תקופה קצת קשה בחיי, למעשה הכי קשה בחיי עם מעברים לא פשוטים, ודי הזנחתי את העסק והשיווק שלו, ולמעשה אם זה היה קורה לפני שנה או שנתיים כבר לא היה עסק. 

אבל בגלל הנאמנות, ממשיכים לזרום פרוייקטים, ממשיכים לפנות אלי לקוחות, וגם בזכות האתר, אבל זה תכף. לכן אמרתי שכעת למדתי את המשמעות האמיתית של טוב שם טוב משמן טוב, כי ע"י השם הטוב תמיד יש עבודה ולקוחות.


תבנה עסק על העתיד

מה שמביא אותי לנושא השני, שהאתר שלי התחיל ממש להתניע, ושוב, לאחר תקופה ארוכה של הזנחה, כאמור בגלל הקושי.

הסיבה היא שהאתר שלי ברובו מבוסס אופיס 365, הענן העסקי של מיקרוסופט. אני מכיר אותו עוד משנת 2013 כשהוא היה ממש ממש בחיתולים, וכבר אז מי שהיה בתחום של SharePoint ידע שלשם זה הולך. לקח לו 7 שנים להתחיל להנתיע בגדול ואפילו בעסקים קטנים, שאני יותר מתאים להם.

עד כה רוב השירות שלי היה דרך הגדולים, כי הארגונים הגדולים היו הראשונים לעבוד לענן, וכעת מתחילים גם הקטנים, והם מוכנים לפעמים לפנות ישירות אלי, בעוד שהגדולים פונים לגדולים והם פונים אלי :).

אבל האתר הזה, והשם שלי, והידע שלי, נבנים כבר לאורך 4 שנים פחות או יותר, וכעת זה תפס.

ואז למדתי לקח, שמלמדים אותו המון מנטורים, תבנה עסק על משהו עתידי, משהו שהולך לתפוס עוד 5 שנים, כי אם אתה תתעסק עם זה מעכשיו, אתה תהיה עוד 5 שנים המלך בנישה שלך.

זה אומר הרבה לקוחות, תמחור כמו שאתה חולם, וגם...


מיתוג

בתור בית תוכנה כמה כבר אתה יכול למתג את עצמך? אני אישית לא ממש מצאתי.

אבל כאשר יש לך את הנישה שלך, יש לך מיתוג, אתה המומחה.

פעם הייתי עוד פרילנסר/עצמאי/בית תוכנה.

היום אני המומחה הכי גדול בישראל למוצרי אופיס 365, SharePoint Online, Power Apps, Flow ועוד, ואני המדריך המנוסה ביותר בתחומים הנ"ל.

אני גם מרצה לאנגולר, אבל שם אני רק עוד מרצה טוב. בתחומי אופיס אני המומחה הכי גדול בישראל. בתחום הפיתוח כמובן.

יש לי בלוג מקצועי עם לפחות 2 פתרונות שאני היחידי בעולם איתם (אחד מהם כי ישראלים היחידים בעולם שלא עובדים לפי ההוראות)



להלן כמה הצעות על תחומים שיעלו בשנים הקרובות, אולי שנתיים אולי 10. חלקם אתם כבר מכירים, כמו הנישה שלי, אבל לדעתי זה רק ההתחלה. כמובן שאתה צריך להתעסק או לאהוב את הנושא, או שניהם.

ענן עסקי של מיקרוסופט.

רכבים חשמליים.

אנרגיה ירוקה.

AI וגם ML עבור תכנתים קצת יותר מוכשרים.

הדרכות זום לאנשים מבוגרים עם ליווי.


אשמח לשמוע ממכם עוד הצעות.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.