03 Aug
03Aug

חברים יקרים, לא משלמים לכם על המוצרים שלכם, 

משלמים לכם על האדיבות שלכם

כתב את זה המנטור שלי אלי שביט מזמן מזמן, שכל אחד יכול לפתוח חברת תוכנה חדשה ולהצליח, וכל מה שדרוש יהיה... לענות לטלפון. הוא סיפר שיומאחד הוא חיפש הצעת מחיר והוא הגיע לדף השלישי בגוגל עד שמישהו ענה לו, חצי לא ענו בכלל לטלפון, והחצי השני ענתה מזכירה ואמרה שאולי יחזרו אליו מחר.

אז היום היה לי סיפור דומה מאוד.

התקשרה מישהי, והתחילה שיחה קצת לא נעימה, כי מאוד לא היה ברור לה מה היא רוצה, ועד שמעט כיוונתי אותה היא ביקשה ממני לעשות את העבודה שלה.

בתחילה עוד ניסיתי להסית את השיחה לכיוון של לתת לה תשובות והיא תעשה, וזה לא ממש עבד. 

ואז החלטתי להיות אדיב

פשוט עברתי ל"כן כן כן" לכל מה שהיא ביקשה, וסגרנו שאני אשקיע היום שעה בערב לעשות לה את העבודה שלה, ואשלח לה הכל במייל.

בתמורה, אא"כ הפרוייקטון הזה יבוטל, סגרה לי 3 ימי עבודה. 

שווה לא?


למה אתה לא אדיב?

תקשיב יקירי, כמוך יש עוד 1000, ולפחות חצי מהם הרבה יותר טובים ממך, וגם יותר זולים ממך. מה לדעתך הסיבה שהלקוח יבחר בך? אתה לא לקסוס ולא קוקה קולה, אתה רק אתה!

התשובה היא - אדיבות. הלקוח יבחר את מי שיעשה לו נעים, שקט, יפתור לו את הבעיות. נכון, המון פעמים אתה תעבוד "בחינם", אבל אתה תקבל תמורה!


עוד דוגמא בעניין, לקוח ותיק שלי (כי אני אדיב אליו) התקשר ורצה תוכנת צאט וביקש אותה בסכום מגוחך. עשיתי לו, פשוט בחרתי להנות (ומתישהו זה יהיה ביוטיוב). 

אז מה ראה לכם? אז ישבתי שבוע במחיר של יום אחד שלי, ועוד השלמות במשך כמה ערבים. מה קרה באותו יום של ההגשה? 

קיבלתי הזמנה לעזור בפרוייקט אחר. התקציב לא משהו, אבל אני יכול להוריד תכולה בהתאם, ובעיקר, הנה עוד הזמנה, עוד פרנסה, עם אפס עבודה. הגיע ודפקה בדלת לבד.



קראתי בקבוצה של השולמנים שמישהו הלך למוסך שיתקינו לו צמיגים שהוא השיג ב500 שח במקום 1200 במוסך. אמר למר מוסך תתקין לי ב200 שח, הרי בשבילם זה חצי שעה עבודה, מה לא כסף? דחו אותו מחמת עלבון "למה לא קנית אצלי צמיגים". נסע הבחור לערבי הקרוב שעשה לו עם חיוך בחצי כסף.

מר מוסכניק, לא שווה לעבוד? לא חבל על 200 שח זרוקים על הרצפה שתרים? ובעיקר, לא שווה ליצור קשר עם לקוח חדש?


מכירים את זה שאומרים שכל לקוח זה מכרה זהב?

שמלמדים בכל ספר שיווק שאם לקוח שילם לך שקל, אתה חייב להוציא ממנו עוד שקל? לא עושים את זה ע"י שיטות מכירה, עושים את זה רק ע"י אדיבות. המוסכניק היה עושה עם חיוך ב200, נותן גם קפה, הבחור היה מגיע יומאחד שוב, והיה מוציא ממנו עוד 200 שח. 


תלווה את הלקוח שלך כמו ילד שצריך עזרה

תהיה אדיב, תרויח


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.