04 Jan
04Jan

אתם יודעים, מהיום הראשון שלי תמיד מיתגתי את עצמי כחברה ולא כפרילנסר.


כל מי שעבד אי פעם עם פרילנסרים יודע בדיוק למה, מילה אחת שאומר הכל, "אחריות".


פרילנסרים לא לוקחים אחריות.

קובעים שיחה? הם מאחרים.

קובעים דד-ליין? הם לא עומדים בו.

מזמינים מוצר? הוא יוצא פגום, או לא מושלם, או שזה לא בדיוק זה, למרות שזה 100% מהדרישה של הלקוח.

יש באג? שלם על שעות נוספות.

מדברים בטלפון? הם גובים על זה שעות. (אני עושה את זה רק ללקוחות שאני לא רוצה להמשיך לדבר איתם)

מבקשים עזרה? הם לא יכולים כרגע.

מחפשים אותם? הם לא זמינים.


לעומת זאת עסק מכובד ומצליח?

מגיעים חצי שעה לפני כל פגישה. אצלי לפני פגישה חובה חצי שעה פנויה. אני לא קובע פגישה אחר פגישה.

דד-ליין? תמיד מוכן אצלנו קודם. (למרות שיש לקוחות שכדאי "דווקא" להגיש להם בזמן).

מזמינים מוצר? עוד לא קרה לי שלא היה שינוי או 2 בדרך. וכל עוד זה לא עובד את ה20% עלות אני אקח את זה עלי, כי המטרה שלי זה לא כסף, זה שהלקוח יהיה מרוצה.

יש באג? כל עוד זה לא בוודאות אשמת הלקוח אני לוקח את זה עלי. בוודאות אם זה פרוייקט פיקס. אם זה פרוייקט שעתי, וזה במסגרת השעות, אני אקח שעות. נ.ב. - אני מתחמחר בדיקות ובלת"מ בהצעה שעתית, תמיד.

מבקשים עזרה? אני תמיד פה לעזור, ואפילו מגיע אם צריך. ולא, אני לא גובה על זה.

מחפשים אותי? אני כמעט תמיד זמין, ואם לא אני מיד כותב בואצאפ שאני חוזר, ואני תמיד אחזור באותו היום.


מבינים את ההבדל?

הפרילנסר חי בMINDSET של "שעה שלי שווה כסף", וזה הקודש שלו.

בעל עסק חי בMINDSET של "איך אני יכול לעזור לך להצליח", לא רק איך לעזור, איך לעזור לך, ואיך לעזור לך להצליח.


אני כותב את זה בעקבות סיפור טרי טרי. לקוח התקשר אלי והתחיל להעביר לי עבודה מפרילנסר אחר. תוך כדי שיחה דיברנו, ונחשו מה? את הרשימה למעלה, ששמעתי כבר מעשרות לקוחות שמעתי שוב.

אם הייתי מאמין שהפרילנסר הזה יפתח את האזניים, הייתי אומר לו ידידי, על זה אתה מפסיד את הלקוח.


ואתם יודעים איפה עשיתי קופה שמשלמת על כל זה?

הלקוח הזה המליץ עלי ללקוח אחר. הנה, כבר הכפלתי את הרווח שלי וכיסיתי את כל ה"שעות" ש"נתתי" כאילו ב"חינם".


אני לא עובד בשביל שעות.

אני תמיד שמח לתת.

אני תמיד אשמח לתת בחינם.


וכן שיהיה ברור, אני מסנן את מי שיודע להעריך. 

עשרות פעמים היו לי לקוחות לא הגונים, שידעו לקחת בחינם ולא לתת חזרה. אט אט אלו באמת קיבלו תמחורים גבוהים, או המלצות ממני על המתחרים שלי. אבל זה פוסט אחר לגמרי איך מזהים לקוח טוב ששווה לתת לו את הזמן ואת הלב, ללקוח שלא.


אבל מי שיודע להעריך? תאמינו לי, תנו אצבע, תקבלו את כל היד.


העיקר תלמדו:

הפרילנסר חי בMINDSET של "שעה שלי שווה כסף", וזה הקודש שלו.

בעל עסק חי בMINDSET של "איך אני יכול לעזור לך להצליח", לא רק איך לעזור, איך לעזור לך, ואיך לעזור לך להצליח.



צריכים עזרה להקים את העסק שלכם?

צריכים עזרה להגדיל מכירות, להביא עוד לקוחות, להגדיל פעילות?

אני אשמח לעזור, לחץ כאן על צור קשר עכשיו לקביעת פגישת יעוץ.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.